A la cerca d'una economia social i solidària al Maresme

Celebren la primera taula territorial de l'economia social organitzada per l'Ateneu Cooperatiu del Maresme amb més de 30 assistents

  • Laia Mulà
  • Divendres, 23 Març 2018 10:56

Jornada a l'Ateneu Cooperatiu

Fa pocs dies va tenir lloc la primera taula territorial de l'economia social i solidària del Maresme, una iniciativa que vol ser un espai de trobada dels agents implicats en aquest tipus d'economia per analitzar i diagnosticar la seva situació en el territori. També esperen que la taula serveixi per elaborar propostes d'actuacions per l'Ateneu Cooperatiu del Maresme, els quals són els organitzadors de la jornada que va tenir lloc al Cafè de Mar de Mataró. Més d'una trentena de persones entre cooperativistes, docents i entitats, van assistir en aquest primer acte públic de la segona edició del projecte.

Durant l'acte es va posar l'accent en la necessitat que l'Ateneu sigui un recurs per a la consolidació d'iniciatives de l'economia social i solidària (ESS), com també de les xarxes d'intercooperació. També van presentar els objectius i les principals accions de l'Ateneu, de la qual es destaquen els tallers i formacions, l'establiment de punts d'informació al llarg de la comarca, l'acompanyament a les iniciatives i les col·laboracions amb el moviment educatiu.

Grups de treball

Durant la trobada, els assistents es van separar en grups de treball per abordar els objectius de l'Ateneu d'acord amb les necessitats detectades. Els reptes tractats van ser: el reconeixement i visibilització, la creació d'iniciatives, la consolidació, la promoció de l'ESS al món educatiu de la comarca i la intercooperació. Seguidament, es van posar en comú les propostes treballades per extreure'n un coneixement comú i compartit de com hauria de ser l'ESS a la comarca en diferents sectors.

Ateneu Cooperatiu

Les conclusions de la diagnosi

L'any passat es va realitzar un estudi sobre les dificultats de l'ESS i van concloure que hi ha un total de 110 cooperatives que es dediquen, principalment al treball associat i al sector serveis. Enguany es proposen incorporar al mapeig altres iniciatives socioeconòmiques del territori.