Mataró, segon ajuntament més transparent entre els 110 més grans d’Espanya

Els Premis de Transparència Municipal s’han lliurat a Madrid

Redacció - ACNdimarts, 24 novembre 2009
Redacció - ACNdimarts, 24 novembre 2009
 13 comentaris    
Envia aquesta notícia a un amic!
Adreça destinatària
Assumpte del missatge
El vostre nom
La vostra adreça
Envia un e-mail a la redacció
Si heu trobat algun error en el redactat o voleu aportar informació complementària sobre aquesta notícia, escriviu-nos!
Assumpte del missatge
Cos del missatge
La vostra adreça
El vostre nom

L’ajuntament de Mataró ha estat escollit com el segon ajuntament més transparent entre els 110 més grans de l’estat espanyol. El consistori ha obtingut aquest resultat a l’Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA) que elabora l’organització no governamental Transparència Internacional. Amb aquests resultats, es van entregar ahir dilluns 23 els Premis de Transparencia Municipal 2009. Mataró empata amb quatre ajuntaments més i la primera posició, la d’ajuntament més transparent, l’obté un altre ajuntament català: Sant Cugat del Vallès. L’alcalde, Joan Antoni Baron, i la regidora de Serveis Centrals, Montserrat López, van assistir al lliurament dels premis a Madrid.

 

Image 

 

Seguir en aquesta línia
L'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, creu que aquest segon premi és “un estímul” per seguir treballant en una línia ja marcada que és “ser el màxim de transparents possible, perquè més enllà de la competitivitat el que pretenem és que hi hagi una exigència democràtica i ètica per ensenyar tot el que hi ha als ajuntaments”.

“La majoria dels ajuntaments catalans i els espanyols tenim poc o res a amagar”, considera Baron i per tant, “articular mecanismes que el que facin és que els ciutadans puguin accedir al màxim d'informació possible i saber com funciona l'ajuntament i ensenyar tota la casa”, no ha de suposar un problema, segons l'alcalde. “I més ara” quan hi ha problemes evidents i s'han donat casos de corrupció, un premi així “ens ha d'esperonar a ser més transparents, més honestos i més honrats com ho hem estat sempre la majoria”, ha sentenciat Baron.

Les dades
L’ITA analitza cinc àrees competencials dels 110 ajuntaments més grans d’Espanya mitjançant 80 indicadors en relació a la informació que proporcionen al ciutadà. En l’estudi d’enguany, Mataró obté una puntuació mitjana de 97,5 sobre 100, que el situa a la segona posició empatat a punts amb els ajuntaments d’Alcobendas, Avilés, Bilbao i Gijón. En primera posició, l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès obté 98,8 punts. La mitjana general de tots els ajuntaments és de 64,4 punts.
 
Mataró obté la màxima puntuació a tres de les cinc àrees estudiades: l’àrea de Transparència econòmicofinancera, l’àrea de Transparència en les contractacions de serveis i l’àrea de transparència en matèria d’urbanisme i obres públiques. A l’àrea d’Informació sobre la corporació municipal Mataró obté 94,1 punts sobre 100. Per últim, a l’àrea de Relacions amb els ciutadans i la societat, Mataró se situa a la segona posició amb 95 punts, empatat amb 11 ajuntaments més, entre ells Barcelona, Saragossa i L’Hospitalet de Llobregat.

La puntuació obtinguda per l’Ajuntament de Mataró en aquesta edició de l’ITA supera sensiblement la que va obtenir al 2008, quan es va situar a la posició número 32 i va tenir una puntuació mitjana de 61,3.

13 Comentaris
 Mataroní | 24/11/2009 12:59
Enhorabona, almenys els nostres polítics son els segons més honestos.
 Capgrossa | 24/11/2009 15:41
Si porque en otros sitios !madre mía la que se cuece! 
"ANDALUCÍA 
'¡Habremos hecho cosas peores!'21-11-2009El contenido de algunas conversaciones resulta ciertamente comprometedor para el alcalde de Baena. En ésta, critica que las últimas cuentas son «infumables». Su hombre de confianza intenta tranquilizarlo: «No voy a hacer yo algo que nos pillen por un viaje». 
http://www.elmundo.es/elmundo/2009/11/21/videos/1258794897.html 
 
para ampliar notcia ver link  
http://cabezonespuntocom.blogspot.com/2009/11/de-putas-con-dinero-publico.html 
Todavía estoy en estado de sckock
 pere | 24/11/2009 17:49
si aquet es el segón mès transparent...com deuen se els altres...
 montse | 24/11/2009 18:39
Pere, m'has près la frase però la repeteixo: Mare meva, si aquest és el segón més transparent. Com deuen ser els altres!!
 Jaume Martí Ferran | 24/11/2009 18:59
Pere i Montse, mataronins de socarrel i de pro. 
Si algú digués que Mataró és la ciutat amb la gent més guapa diríeu que només veieu gent lletja pels carrers. Si algú digués que Mataró és la ciutat amb la gent que canta millor, diríeu que tothom desafina. Si algú digués que Mataró és la ciutat amb la gent més feliç, diríeu que tothom fa cara d'amargat.  
Sou lletjos, desafineu i sou una colla d'amargats.
 Pepita | 24/11/2009 20:03
Home Sr. Martí, amargats, amargats,... lletjos no sé , desafinar segur que sí, però home amargatssssssss
 UN QUE NO HO VEU CLAR | 25/11/2009 11:30
ELS QUE HAN FET AQUEST DIAGNOSTIC SOBRE LA TRANSPARENCIA DE MATARÓ , SEGUR QUE DEUEN SER DE LA MATEIXA COLLA QUE ELS QUE ENS GOBERNAN AMB MAJORÍA, I SEGUR QUE NO DEUEN HABER GRATAT AMB PROFUNDITAT SINÓ SOMERAMENT PER NO PERJUDICAR ALS COLEGAS. JO JA NO EM CREC RES..
 Annufer | 25/11/2009 12:11
Quien se puede creer esta noticia ?? Yo que cuando me refiero al SR. BARON le nombro como BARON 1º EL CENSURADOR
 Annufer | 25/11/2009 12:13
El primero en transparencia, parece ser que es MARBELLA
 Annufer | 25/11/2009 12:17
Parece ser, me han dicho que han oido que decian que: un año de estos de trasparencia, el museo de la plaça del ajuntament se habia gastado PASMENSE 80.000 de las antiguas pesetas ennnnnnnnnnnnnnnnnn TIPEX esto es trasparencia
 mataronino | 25/11/2009 13:23
aquest ajuntament es tan trasparent com tots els altres, és a dir transparent com una paret de formigo
 TOT MANTA | 25/11/2009 18:34
TRANSPARENTES? JA,JA,JA,como los constructores tirén de la manta,vereis lo que sale.
 maria | 27/11/2009 08:30
Transparente,?? igual que los terrenos de figuera Mjajor ? , 
el Sr. Teixido and cia, muy muy muy transparentes.

Comenta aquesta notícia!
Nom (Obligatori)
Comentari (Obligatori - Màxim 1000 caràcters)
E-mail (Opcional)
Codi de seguretat (Obligatori)
Code
Normes d'ús
  • Les opinions publicades en aquesta zona són enviades pels lectors de totmataro.cat
  • Queda reservat el dret a eliminar els missatges fora de tema, publicitaris, il·legals. També s'eliminaran tots aquells missatges que continguin difamacions, provocacions, insults o continguts racistes o sexistes.

© El Tot Mataró S.L. - Carrer d'en Xammar, 11 - 08301, Mataró (Barcelona) - Telf: 93 796 16 42

www.totmataro.cat | www.portalmataro.com

    
Mataró, segon ajuntament més transparent entre els 110 més grans d’Espanya

Votaràs a la consulta per la Independència?

  

Tot Maresme El Tot Granollers Portal Mataró El Tot Mataró i Maresme Anuncia't a l'edició electrònica Anunciat a l'edició paper Copyright, El Tot Mataró i Maresme Tot Esport Mitjà associat a l'àrea digital de l'ACPG Desenvolupat per Mindeos.net Amb el suport de TecnoCampusMataró