El sondeig de TV3 no l’encerta

El sondeig de TV3 feia entrar la CUP a l’ajuntament amb 3 regidors i la col·locava per davant de ICV, ERC

 

Televisió de Catalunya ha fet públics els seus sondejos a les 8 del vespre i mostraven un gran moviment de seient al consistori mataroní.  Segons les dades de la televisió pública, els socialistes mantenien la seva majoria dins de l’ajuntament i es movien en una forquilla d’entre 10 i 12 regisors. La segona força a l’ajuntament era CiU que es movia entre els 7 i els 8 regidors. Els tercers, eren el PP que estava entre els 3 i els 4 regidors.

L’efecte CUPSegons TV3, la formació popular, CUP obtenia entre 2 i 3 regidors fet que la situava a dins del consistori i desbancava als actuals socis de govern: ICV, que es quedava amb 1 o 2 regidors i ERC que es movia entre els 0 i 1 regidors. Com aquests darrers, AVdM i C’s estaven en la mateixa situació, amb la possibilitat d’obtenir un regidor.

Pujades i baixadesSegons el sondeig poc aproximat de TV3, el PSC mantenia els actuals regidors, amb l’opció d’obtenir-ne un més. El primer grup de l’oposició, CiU, podia millorar el seus resultats amb un o dos regidors més. El Partit Popular en perdia entre un i dos. La fins ara quarta força, perdia entre un i dos vots i es convertia en la cinquena força. I el darrer membre de l’actual consistori podia baixar també entre 1 i 2 regidors, amb l’agravant que es podia quedar fora del consistori. Els que podien entrar amb força era la CUP, que optava a 2 o 3 regidors nous. A les portes d’entrar estaven Alternativa Vecinal i Ciutadans, que estaven entre 0 i 1 regidors.

Sondeig erroniL’escrutini dels vots ha posat les dades sobre la taula i a mida que s’anaven coneixent les dades reals s’ha pogut comprovar que les estimacions de TV3 no eren prou encertades. Quan s’arribava al 50% escrutat, la CUP, que segons la televisió havia de fer una gran pujada, encara es debatia entre el 0 i el primer regidor. Amb un major nombre de percentatge escrutat s’ha anat confirmant el desencert del sondeig i s’ha acabat confirmant l’entrada de la CUP al consistori però amb només un representant.

Relacionats