El primer Ple Municipal del curs 2010-2011 estava carregat de temes polèmics nascuts i crescuts durant els mesos d’estiu com, per exemple, el trasllat del Mas Sant Jordi al barri del Pla d’en Boet. El primer a tractar-se, però, era d’àmbit maresmenc però de nom local: la ronda de Mataró. Des d’uns minuts abans de l’inici del Ple, un gran nombre de persones lluïen pancartes de protesta a l’exterior de l’ajuntament. Es tractava de la Coordinadora Conservem el Maresme que denunciava que el nou projecte, carrils laterals a la C-32, suposaria un “trinxament” del territori del Maresme.
Iniciativa i la CUP demanaven, en la mateixa línia que la Coordinadora, la paralització de les obres per poder buscar una alternativa. Els seus respectius representants, Quitèria Guirao i Xavier Safont-Tria, coincidien a destacar que “la descongestió de Mataró no passa per més asfalt ni més carreteres”, responent així a les paraules de Ramon Bassas que va tornar a recordar que el projecte “ajudarà a eliminar trànsit dels barris de la ciutat”. El líder de la CUP va mantenir la línia de pensament del partit proposant que s’aposti per més transport públic i “per una gestió intel·ligent dels peatges”. Safont, a més, va denunciar que el procés “s’ha fet malament” i ho va corroborar amb el fet que alguns ajuntaments, com el d’Argentona o Vilassar, estiguin manifestant els seus dubtes i queixes.
Les Associacions de Veïns, la FAVM mataronina i independentment la de Cerdanyola, van participar per dir la seva sobre l’assumpte. Jesús Nieto, president de la FAVM, va glossar totes les associacions del Maresme que formen part de la Coordinadora que s’oposa a la ronda. “No s’ha comptat amb estudis de mobilitat i s’ha anat a fets consumats”, va comentar.
Malgrat la pressió popular, els grups que havien votat a favor del projecte van seguir defensat-lo. Així, des del PP es va demanar “respecte pels 28 alcaldes que van aprovar el projecte”. José Manuel López va aprofitar per atacar ICV pel seu canvi d’opinió en l’últim moment. En la mateixa línia es va atacar el fet que la regidora Guirao estigués present en comissions i reunions informatives sobre el projecte “i ara s’hi oposi”. Guirao, en el seu torn de rèplica, va explicar el perquè de les seves accions deixant clar que “no és tenir dos barrets” ja que “una cosa és l’opinió de partit i l’altra l’obligació d’informar com a regidora i presidenta de consells”. Finalment, el suport al projecte va tirar endavant amb una votació contrària a la proposta d’ICV i CUP.
