Avui dimarts 8 hi ha convocada, a tot Espanya i per tant també a Mataró, una vaga del sector públic que pot acabar desmobilitzant a mig milió de treballadors a Catalunya. La protesta, que es porta a terme a tota Espanya, adquireix a Catalunya una dimensió especial perquè s’alça contra les retallades aprovades pel Govern central al sector públic i els decidits per l’executiu català també per al concertat, amb àmplia representació en els àmbits educatius i sanitaris.
Els sindicats que han convocat la vaga -CC00, UGT, USOC, CSI-CSIF i IAC- han insistit que l’aturada, a més de protestar per una retallada salarial mitjana d’un 5%, pretén defensar la qualitat dels serveis públics en advertir que les mesures d’ajust revertiran, per exemple, en més cues a la sanitat pública i en una pitjor atenció als alumnes a l’aula. Els hospitals, les escoles, els CAPs o fins i tot els mitjans de comunicació públics s’adheriran a la vaga pel que la normalitat està seriosament amenaçada i l’administració mantindrà un seguiment especial perquè la distorsió provocada per la protesta sigui la mínima.
A Mataró, per exemple, més de 1100 treballadors de l’ajuntament estan cridats a la vaga, també fan vaga treballadors de l’emissora municipal, Mataró Ràdio. Per a tots aquests serveis, però, l’ajuntament dicta serveis mínims.
