La ministra Cristina Garmendia inaugurarà el TecnoCampus el 21 d’octubre

L’Estat ha aportat un 27% de la inversió del parc tecnològic

El TecnoCampus Mataró-Maresme (TCM) ja funciona parcialment des de principis de setembre, però la inauguració de les instal·lacions no es farà fins el 21 d’octubre. La direcció del TCM ha anunciat que l’acte d’inauguració, que es farà a dos quarts de cinc de la tarda, comptarà amb la presència destacada de la ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia. Precisament, per al finançament del parc TCM, l’Ajuntament de Mataró ha tingut el suport de diverses administracions, molt especialment de l’Estat. La inversió global ha estat de 52 milions d’euros, dels quals catorze milions, un 27% del total, els ha aportat el Ministeri de Ciència i Innovació a través de préstecs preferents.

44.000 metres quadratsLes noves instal·lacions del parc han estat dissenyades pel prestigiós arquitecte Oriol Bohigas. El 44.000 m² del TCM estan distribuïts en diversos espais. Per una banda hi ha les dues torres destinades a empreses basades en el coneixement, la Fundació TIC Salut, la incubadora d’empreses innovadores i un centre de congressos.


El TecnoCampus disposa d’un edifici universitari que és la seu de tres centres universitaris: dos adscrits a la Universitat Pompeu Fabra (l’Escola Universitària del Maresme i l’Escola Superior de Ciències de la Salut) i un adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (l’Escola Universitària Politècnica de Mataró).

El centre tecnològic CETEMMSA també tindrà la seva seu al parc, on actualment ja hi ha alguns grups de recerca i transferència centrats en biometria, TIC i salut, acústica aplicada a l’ecologia urbana, TIC aplicada a solucions per a persones amb disminucions psíquiques o físiques, electrònica de potència, audiovisuals i turisme.

Relacionats