Un nou model augmenta la presència policial entre vespre i matinada

Reestructuració de la Policia de Barri amb una unitat de suport

La Policia Local de Mataró té en funcionament des del passat divendres 1 de juny un nou model organitzatiu que es basa en l’augment de la presència d’agents al carrer especialment durant les primeres hores de la nit i la matinada. L’eix principal del nou model és la creació d’un nou torn de treball entre les 19h i les 3h de la matinada, la franja horària durant la qual estadísticament es registren més incidències a la ciutat. Aquest nou torn reforça els tres ja existents -de 6 a 14h, de 14 a 22h i de 22 a 6h-.
 
Els canvis realitzats afecten, també, la Policia de Barri. Fins ara, Mataró disposava d’un servei exclusivament diürn que desplegava els agents segons la divisió de la ciutat en 14 zones. Amb el nou model, el servei es desdobla en dues unitats: la Unitat de Policia de Barri i la Unitat de Suport de Policia de Barri. Així, els policies de barri estaran desplegats ara segons la divisió de la ciutat en 5 zones, enlloc de les 14 inicials. Les seves funcions continuaran sent de proximitat com fins ara.
  Unitat de suport
Les novetats seran les funcions de la unitat de suport, la resolució d’incidències de proximitat. Aquestes tasques es realitzaran precisament en aquest nou torn de treball. Aquesta nova unitat no estarà dedicada inicialment a patrullar, sinó a satisfer les demandes detectades per la Unitat de Policia de Barri. Així, podran dur a terme tasques de vigilància i control d’espais públics, establiments, zones comercials i actes de gran afluència de públic, així com suport en aspectes més habituals com el trànsit.
Altres mesures
La redistribució de policies també afecta altres unitats que amplien el número d’agents amb personal que abans estava assignat a altres unitats. La implantació del nou model suposa també una voluntat de coordinar millor els treballs amb els Mossos d’Esquadra. A més, es crearà una comissió interdepartamental destinada a les normatives dels establiments comercials i, quan el pressupost ho permeti, s’habilitarà un vehicle com a oficina mòbil d’Atenció Ciutadana.

Relacionats