Demà es celebra el Cirera Rock amb el Concurs i l’actuació de Getrudis

Demà divendres i a partir de dos quarts de deu de la nit es celebrarà la onzena edició del Cirera Rrock, el Concurs de música amateur jove més popular de Mataró. El Concurs de grups, tots ells amateurs, sense haver gravat cap LP i més joves de 35 anys es celebra per onzena vegada demà, al Pati de l’Escola de Cirera. Dels 19 grups que es van presentar per actuar al Cirera Rock, sols 5 elegits segons criteris musicals a partir de les maquetes presentades podran participar del certamen.

Així, els grups Pandilla Basura, Stein, Skfn, Squid i The Bleeding sun són els elegits que disposaran d’un quart d’hora dalt l’escenari per explotar les seves qualitats i encandillar no sols el nombrós públic que acostuma a asistir a aquest Concurs, que també, sinó sobretot al Jurat que, designat per l’organització, decidirà un cop vistes les actuacions i feta la deliberació conseqüent quin ha de ser el grup que s’endugui el primer premi, els 300 euros, un “bolo” a Mataró i la gravació d’un “single”.

Getrudis per acabar la festa

Un cop les actuacions del cinc grups hagin acabat es procedirà al que serà el concert estrella de la nit. Des de la Garriga, aterrarà a l’escenari de l’Escola de Cirera un terratrèmol que està fent trontollar el panorama mestís genuïnament català i que va camí d’igualar Dusminguet. Getrudis, que és el nom que rep la formació, recorda molt als seus conciutadans de La Garriga però incorporen un novedós violí i unes tècniques musicals fascincnats que fan que el mític Joan Garriga hagi arribat a dir “son més joves i més bons que nosaltres”. El fet és que Getrudis promet encendre la nit amb ritmes més frenètics com els d’Ei Jou o amb altres més pausats però igual de movedissos com Carita de Rosa. Es recomana quedar-se després del Concurs per veure un fenomen que promet crèixer i que ja té un disc, molt recomanable, al mercat, Teta. Un cop acabi, es recomana anar a la Plaça Machado i recollir el deliciós últim fruit del “Frenesí en Cirera”, la xocolata amb xurros.

Cugat Comas // Mataró Notícies

Relacionats