Nova temporada i gran aposta per Ca l’Arenas

Sistema pioner de realitat augmentada per la primera mostra dedicada al mar

Ca l’Arenas obre temporada amb retard però amb arguments de pes. La sala inaugura, avui divendres a la tarda, una temporada dedicada al mar i dita ‘Mar de fons’ que presentarà cinc mostres fins el setembre del 2013 a la planta baixa i una mostra de la col·lecció pròpia de l’IMAC a la primera planta que presenta com a gran novetat l’aposta per la realitat augmentada. Realitat augmentadaEs tracta d’un dispositiu pioner de realitat augmentada que s’ha fet amb la col·laboració de l’empresa Mcatecultural/Alteroids. que permet que amb un Ipad o un smartphone i baixant-te gratuïtament un programa en el moment en què “enfoques” sobre una obra apareix informació de l’autor, de la pròpia obra, la ressenya de wikipedia o altres obres relacionades.

Ca l’Arenas marca el pas i marca la diferència amb aquest sistema pel qual tots els artistes locals –de destacada presència a la planta primera, on cada trimestre es canviaran les obres exposades– guanyen una presència a internet que no tenien. Els professionals del Museu de Mataró i la comissaria de la mostra han enllestit tota la informació de la realitat augmentada que dóna a la mostra una nova dimensió.

A més, aquesta ‘Mar de fons’ també compta amb una vessant 2.0 de participació. Com que la col·lecció de l’IMAC de temes relacionats amb el mar és extensa, tota aquesta es podrà visitar al Facebook del Museu de Mataró i la votació popular mitjançant ‘M’agrada’ determinarà quines peces es podran veure en les respectives renovacions d’obra exposada.

La primera mostra de la primera planta conté les obres del Museu de Mataró hi destaca un documental sobre l’escultura de Les Santes que es van enfonsar al mar el 1953, un quadre de Perecoll a la part més simbolista de l’exposició, o retrats d’Arenas o Estrany. És una mostra per degustar a poc a poc i quan toca: a partir d’avui.

Relacionats