Mariona Ortiz:“Necessito saber si puc jugar a Lliga Femenina o no”

Parlem amb Mariona Ortiz, la fins ara base del Platges que l’any vinent jugarà Lliga Femenina

Com valores la temporada de l’equip a Lliga Femenina 2?

La valoro positiva, tot i els partits perduts, i dependre a la darrera jornada d’un altre equip per salvar-se, però ara al final s’ha vist un equip unit que ha millorat molt i que ha tret els partits endavant. La veritat és que estic molt contenta de la meva temporada a Lliga Femenina 2.

I personalment com t’ha anat?

L’any passat havia pujat quan m’ho demanaven, però no tenia fitxa del primer equip com aquest. La veritat és que aquest, el meu primer any a Lliga Femenina 2, m’ha costat molt adaptar-me a la lliga. Al principi de la temporada vaig jugar com pitjor sé, però a poc a poc m’he anat adaptant a la lliga i a saber com juga cada equip i crec que me n’he anat sortit força bé, la veritat és que estic contenta amb l’any que he fet.

Fruit dels èxits amb la selecció i amb el teu equip vas guanyar el premi del Millor esportista de Mataró, t’ho esperaves?

No, la veritat és que ni molt menys m’ho esperava, va ser inesperat, jo anava allà per la meva categoria i pel meu equip i no m’esperava aquest premi.

La nota negativa de la temporada ha estat la lesió del final no?

Sí, la veritat és que ha estat una lesió que m’ha tocat bastant, a més ara que venien els campionats júniors d’Espanya que eren els meus últims, i sempre fa gràcia jugar-los i veure com el teu equip perd la final toca bastant i fa molta ràbia. La veritat és que és un punt fosc d’aquest any, però espero sortir-me’n.

En la final júnior, el Gran Canària era tan superior a vosaltres?

Sincerament no, tan superiors no, la diferència està en el joc interior, ja que el teu equip té pivots, però no té dues jugadores de color de dos metres. Elles potser tenien més talent, però sobretot tenien molta més confiança, en canvi nosaltres vam sortir amb por i a veure sin ens en sortíem i, si guanyàvem, doncs millor.

Aquest any tornes a tenir europeu?

Sí, bé, s’ha fet la pre-selecció de 16 jugadores i ara haurem d’estar uns dies totes juntes i després sortirà la llista definitiva on jo espero poder estar.

I l’espatlla com va?

Bé, ara fa quinze dies em van donar l’alta, i ara ja he començat a entrenar i a preparar-me per l’europeu.

Tens ofertes per marxar de Mataró?

Sí. Oficialment ja he anunciat al club que marxo, ara estic en converses i encara no sé ben bé o estaré l’any vinent.

A Lliga Femenina o a Lliga Femenina 2?

A Lliga Femenina, però encara no puc dir res.

Marxes molt lluny, o et quedes a Catalunya?

Home si et dic això ja…, només puc dir que és aquí a la vora.

L’Uni Girona o l’Olesa?

L’Olesa no pot ser, per tant ja només en queda un.

Els motius de la marxa?

Jo aquí a Mataró m’he sentit molt estimada i he après molt i estic molt contenta dels anys que he passat al club, però porto nou anys o vuit, i per anar millorant i créixer has d’anar canviant i provar coses noves, i ara necessito saber si puc jugar LF1 o no.

Si el Platges t’oferís un bon projecte esportiu i econòmic per pujar et quedaries?

No sé, jo el que vull és tancar una etapa i començar una altra, però si l’oferta fos molt bona i m’asseguressin pujar, potser m’ho pensaria. Però això comportaria estar un any més a LF2 i això no m’interessa.

Creus que a Mataró no es valora prou el femení?

Crec que enguany s’ha volgut potenciar el femení, però com a tots els clubs on hi ha masculí i femení sempre es potencia més el masculí.

I l’any vinent que t’esperes a LF?

No espero jugar gaire, però vull sentir el que és jugar a bàsquet professionalment i saber el nivell que hi ha, i si puc estar a dalt de tot o no.

Relacionats