El dissabte passat al complex Joan Serra del Centre Natació Mataró es jugava el partit entre el CN Mataró Quadis i l’Atlètic Barceloneta, i hi vam tenir les càmeres de les televisions “de fora”, o sigui no les habituals de m1tv, sinó les de TV3 i les de Televisión Española.
Ja fa més de 46 anys, en concret el 14 de novembre de 1965, es van veure per primera vegada a la nostra ciutat unes càmeres de televisió retransmetent en directe un partit esportiu. Es jugava el CE Mataró Molfort’s-Real Madrid de la Liga Nacional de Baloncesto, a la pista descoberta situada on ara hi ha el Pavelló Josep Mora. S’havia intentat portar el partit a Granollers en pista coberta per ser retrasnmès, però la directiva mataronina s’hi va negar, i finalment van claudicar i van venir aquí.
Evidentment venien per narrar una nova victòria d’aquell Real Madrid campió d’Europa, que comptava a les seves files amb jugadors de llegenda com Emiliano, Sevillano, Luyck o Lolo Sainz. Però davant d’un públic enardit, els Martínez, Soler, Auladell, Ramon, Maset, Tarruella, Burillo i Fité, dirigits amb mà mestra per Antoni Serra des de la banqueta, els van esborrar de la pista i van acabar guanyant per 80-69, suposant un esclat d’alegria com poques vegades s’ha vist a la nostra ciutat i que es va veure a tota Espanya.
Ara ni el rival ni l’esport, vulguem-ho o no, tenien el “cachet” dels d’aquella ocasió, però de tota manera un partit de lliga jugat a la nostra ciutat ha estat retransmès en directe. Les grades de la piscina mataronina no tenien l’aspecte d’aquella ocasió, però era força animat. Però el dissabte el rival no va donar opció i es va emportar la victòria.
Una victòria que sí va aconseguir el Platges de Mataró a la Copa Catalunya de bàsquet, la setena consecutiva, que fa somiar de nou en la possibilitat de l’ascens a una categoria estatal com és la Lliga EBA. Esperem que sigui així!.
